سخنرانى در دیدار با گروههاى مختلف مردم و میهمانان خارجى ...

 

سخنرانى رهبر معظم انقلاب(مد) در دیدار با گروههاى مختلف مردم و میهمانان خارجى شرکت‏کننده در مراسم دهه‏ى فجر و کنفرانس اندیشه‏ى اسلامى

       12/ 11/ 68

 

بسم‏اللَّه‏الرّحمن‏الرّحیم‏

هدف از مبارزه، تشکیل حیات طیبه‏ى اسلامى اگر چه زندگى و وجود ما از یاد امام راحل عظیم و رهبر الهى و فراموش نشدنى سرشار است، اما در چنین ایامى که خاطره‏ى حیات مجدد ملت ایران و تجدید حیات طیبه‏ى اسلامى، با همت و اراده‏ى نیرومند آن شخصیت عظیم و بزرگ توأم مى‏باشد، یاد آن بزرگوار زنده‏تر و برجسته‏تر از همیشه است.

هدف از همه‏ى مبارزاتى که ملت ایران به رهبرى امام بزرگوار انجام داد تا انقلاب به پیروزى رسید و همه‏ى تلاشهایى که بعد از پیروزى انقلاب در این کشور انجام شد، تشکیل حیات طیبه‏ى اسلامى بود. اسلام براى انسان، روش زندگى مناسب و لایقى قایل است. اگر تنها این شرایط محقق شد، انسان مى‏تواند به سعادت و کمال برسد. تلاش همه‏ى دلسوزان بشر و راهنمایان بزرگ انسان و انبیاى عظام و اولیا و مجاهدان فى‏سبیل‏اللَّه در طول تاریخ، این بوده است که این حیات طیبه را براى بشر به وجود آورند. از طرف دیگر، سعى همه‏ى دشمنان انسان و شیاطین و طواغیت آن بوده است که بشر را از این حیات طیبه دور کنند. لذا عنصر ایمان و دشمنى با شیطانها و طاغوتها، از اجزاى اصلى دعوت همه‏ى پیامبران بوده و عمل پیامبر اسلام(صلّى‏اللَّه‏علیه‏واله‏وسلّم) هم بر این نکته قرار داشته است.

بیشترین همت دشمنان، خاموش کردن صداى اسلام‏

شما در تاریخ، داعیه‏ى حقى را هرگز نخواهید توانست پیدا کنید که با شیاطین و طواغیت مبارزه نکرده باشد و طواغیت و شیاطین و زورگوها هم با او خصمانه و با بغض و کینه مواجه نشده باشند. امروز، تمام تلاشهاى استکبار جهانى بر این متمرکز است که هر صدایى علیه نظام حاکم جهانى بلند شود، این صدا را خاموش و خفه کند. از وقتى که انقلاب اسلامى به پیروزى رسید، صداى اسلام قویترین و مطمئنترین فریادى بود که علیه نظم ظالمانه‏ى حاکمیت استکبار جهانى بلند شده است. به همین جهت، امروز بیشترین همت دشمنان و طواغیت، خاموش کردن صداى اسلام است.

در این یازده سالى که از پیروزى انقلاب مى‏گذرد، آن قدرى که دستگاههاى استکبار و متولیان نظم حاکم جهانى - چه دستگاههاى تبلیغاتى و فرهنگى و چه دستگاههاى سیاسى و نظامى و اقتصادى - علیه دعوت اسلامى و بخصوص مرکز دعوتِ انقلابىِ اسلام - یعنى ایران اسلامى - تلاش و فعالیت کرده‏اند، علیه هیچ حادثه و پدیده‏ى دیگرى این قدر تلاش نشده است.

ما به‏خاطر اسلام با استکبار مواجهیم‏

خوب است که ما امروز در سالگرد پیروزى انقلاب و ورود امام(ره)، در یک جمله‏ى کوتاه روشن کنیم که هدف ما چیست و مواجهه‏ى دشمن با ما، از قِبَل چه مسأله‏یى است و همین‏طور روشن کنیم که این عرصه‏ى مبارزه و این صحنه‏ى درگیرى، تا کجا امتداد دارد و به کجا خواهد رسید؟

من مى‏گویم در مواجهه‏ى قدرتهاى مسلط عالم با انقلاب و نظام جمهورى اسلامى، مسأله، اسلام خالص و پیراسته از تحریفهاى ایادى استکبار جهانى است. براى ما و دشمنانمان، مسأله، اسلام است. ما به‏خاطر اسلام با استکبار مواجهیم. استکبار جهانى، که در رأس آن امریکا و در ذیلش همه‏ى دستگاههاى شیطانى مسلط عالم یا حتّى دستگاههاى غیرمسلط - که براى منافع استکبار کار مى‏کنند - قرار دارد، هدفش از مواجهه‏ى با ایران اسلامى، فقط اسلام است و بس. هیچ مسأله‏ى دیگرى در میان نیست.

ما به‏خاطر تحقق حیات طیبه‏ى اسلامى، نه فقط براى خودمان، بلکه براى بشریت مبارزه مى‏کنیم. معناى این حرف، این نیست که ما مى‏خواهیم لشکرکشى کنیم تا ببینیم ایادى استکبار در کجا حیات طیبه‏ى بشرى را نقض کرده‏اند و با آنها بجنگیم! این جنگ، از این مقوله نیست. سعى ما در پایگاه اسلام این است که ثابت کنیم بشریت در زیر سایه‏ى سنگین و خبیث حاکمیت کنونى استکبار بر عالم، رنج مى‏کشد و روزبه‏روز به بدبختى نزدیکتر مى‏شود و اسلام مى‏تواند بشر را نجات بدهد. ما ثابت کرده‏ایم و ثابت خواهیم کرد که اسلام مى‏تواند با قدرتهاى بزرگ عالم مواجه شود و نظم ظالمانه‏ى دنیا را به‏هم بزند. استکبار هم روى همین نکته حساسیت دارد.

هر ملت و دعوت و نظامى که فرهنگ سلطه‏ى جهانى را قبول کند، استکبار با او مى‏تواند بسازد و با او بحثى ندارد. هر فرهنگ و ملت و نظامى که فرهنگ سلطه - یعنى حاکمیت خداوندان زر و زور و امپراتورهاى قدرت جهانى - را رد بکند، او در نظر و چشم آنها مبغوض است. امروز، اسلام و ما این نظام سلطه را در دنیا رد مى‏کنیم و او را محکوم مى‏سازیم و مسؤول بدبختى ملتها و انسانها در سراسر عالم مى‏شماریم.

ما از تهمتهایى که دستگاههاى تبلیغاتى وابسته‏ى به غرب، متوجه انقلاب و کشور و ملت ما مى‏کنند، سراسیمه نشده‏ایم و نخواهیم شد. از اول پیروزى انقلاب، مرتجعترینِ مرتجعان عالم، ملت و انقلاب ما را - که مترقیترین حرکت پیشرو زمان خودش را انجام داده بود - به مرتجع بودن متهم کردند!! که باید بگویم این اتهام، ما را سراسیمه و دستپاچه نمى‏کند.

در زمینه‏ى سیاسى نیز انواع و اقسام تهمتهایى را که مى‏دانند براى ملت و نظام اسلامى در ایران نامطلوب و زشت است، متوجه انقلاب و ملت و دولت و کشور ما کردند. خود آنها هم مى‏دانند که این تهمتها خلاف واقع است؛ اما براى این که حیثیت این انقلاب را در منظر میلیونها مسلمان و حتّى غیرمسلمان - که در دنیا به این انقلاب چشم دوخته‏اند و به آن امیدوار شده‏اند - ساقط کنند، این اتهامات را شایع مى‏کنند و در رسانه‏هاى گروهى مطرح مى‏سازند.

در مصاف میان اسلام و قدرتهاى شیطانى، اسلام پیروز است‏

مسأله‏ى اصلى این‏جاست که در مصاف میان اسلام و دستگاههاى قدرت شیطانى، آن‏که پیروز است، اسلام است و ما این را امروز مشاهده مى‏کنیم. على‏رغم این‏که با انواع تبلیغات دروغ، سعى کردند دعوت اسلامى در ایران را زشت جلوه بدهند و آن‏را به مسایل فرقه‏یى و طایفه‏یى و نژادى مربوط بکنند و بین مسلمانان اختلاف بیندازند و جامعه‏ى ایران اسلامى را از لحاظ عاطفى از مسلمانان دیگر جدا کنند، اما شما امروز مشاهده مى‏کنید که در اطراف عالم، ندا و دعوت اسلام و شوق به این دین، دنیا را پُرکرده است. این، پیشرفت اسلام است. استکبار جهانى نمى‏تواند ادعا کند که در مقابل اسلام قادر به اعمال قدرت مى‏باشد. این، نمونه‏ى آن است.

جنگ تحمیلى را که به راه انداختند، نه فقط نتوانستند جمهورى اسلامى و انقلاب اسلامى در ایران را شکست بدهند و با محاصره‏ى اقتصادى و تبلیغاتى و فرهنگى، نه فقط نتوانستند به این انقلاب و نظام ضربه بزنند، بلکه حتّى نتوانستند جلوى ساطع شدن نور حقیقت این انقلاب را در سراسر عالم بگیرند. ببینید امروز در اروپا و در قلب مدنیت و فرهنگ غربى که اسلام را خصم خود مى‏داند و با اسلام مبارزه مى‏کند، دعوت اسلامى چه شورونشاطى به وجود آورده است. حقیقت همین است و آینده نیز محکومِ همان حقیقتى مى‏باشد که انبیاى عظام خبر داده‏اند و اسلام به ما وعده داده است.

معجزه‏ى الهى تحقق پیدا کرد

اسلام بر تمام مکاید دشمنانش پیروز خواهد شد. اگر یک روز در سراسر جهان به ما و یا به دیگر انسانهاى معمولى مى‏گفتند که در قلب اروپا کسانى به شوق اسلام‏خواهى تشکل پیدا خواهند کرد، باورش مشکل بود. اگر مى‏گفتند که امپراتورىِ بنا شده بر اساس مادّیگرى وضدیت با خدا، متلاشى خواهد شد، باورش مشکل بود. اگر مى‏گفتند در کشورهاى ارتجاعى و على‏الظاهر اسلامى و على‏الباطن محکومِ قدرتهاى وابسته‏ى به غرب و دستگاههاى ضد اسلامى، حرکتهاى اسلامىِ مترقى به‏وجود خواهد آمد، باورش مشکل بود. اگر مى‏گفتند در اقصا نقاط کشورهاى اسلامى، مردم مسلمان با انگیزه‏هاى ایمانى خودشان حرکت و قیام و فداکارى خواهند کرد تا کلمه‏ى اسلام را بلند کنند، باورش مشکل بود؛ چون دستگاه حاکمیت استکبار جهانى و سلطه‏ى شیطانى، تمام ترتیبات را به گونه‏یى ردیف کرده بود که معنویت و دین - و بخصوص اسلام - بکلى از صحنه خارج بشود. اما معجزه‏ى الهى تحقق پیدا کرد، اسلام به صحنه آمد و مخالفان خود را از صحنه خارج کرد و کماکان خارج مى‏کند.

دایره‏ى گسترش و نفوذ اسلام در آینده پیشتر خواهد رفت‏

امروز، از دوقطب سیاسى و اقتصادى عالم - قطب شرق و قطب غرب - قطب شرق تقریباً متلاشى شده است و چیزى به نام بلوک شرق، امروز دیگر در دنیا مطرح نیست. کسى این را باور نمى‏کرد. من مى‏گویم دایره‏ى گسترش و نفوذ اسلام، از این خیلى پیشتر خواهد رفت و بشریت در آینده‏ى نه چندان دور، شاهد خواهد بود که حاکمیت غرب و فرهنگ سلطه و ضد ارزشهاى حاکم بر بشر متلاشى خواهد شد و آن چیزى که امروز به نام بلوک غرب بر دنیا ظلم و جفا مى‏کند، از بین خواهد رفت و این از برکات اسلام است.

در آینده‏یى که خیلى دور نخواهد بود، بشریت شاهد خواهد بود که حکومت غاصب صهیونیستها، مجبور به عقب‏نشینى خواهد شد و ملت مظلوم فلسطین، به حقوق خود خواهند رسید. این، طبیعت زمان و روند کنونى حقایق در عالم است و مسلمانها باید خودشان را آماده کنند.

مسلمانهاى مؤمن و معتقد باید بدانند که امروز، روز اسلام و روز نقش و دور اصلى این دین است. اسلام پیشرفت خواهد کرد و ان‏شاءاللَّه در صحنه‏ى ذهن بشر و بر واقعیتهاى زندگى حاکم خواهد شد. ما در نظام جمهورى اسلامى، به تبعیت از امام فقید بزرگوارمان - آن شخصیت نمونه‏ى امروز عالم و کسى که از نوع اولیاى خدا و جزو سلسله‏ى برگزیدگان الهى بود - راه پاى‏فشردن بر مواضع اسلام و مقابله با طواغیت را با قدرت و قاطعیت تعقیب خواهیم کرد و معتقدیم که آینده در اختیار اسلام و متعلق به این دین است.

من به همه‏ى شما برادران و خواهران عزیز که از نقاط مختلف تشریف آورده‏اید، مخصوصاً میهمانان دهه‏ى فجر که از کشورهاى دیگر تشریف آورده‏اند، خیرمقدم و خوش‏آمد عرض مى‏کنم و توفیقات همه‏ى شما را از خداوند متعال خواستارم.

والسّلام علیکم و رحمةاللَّه و برکاته‏

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد